Пътешествия, туризъм и още нещо

Хладната пещера

hladnata pestera пътеводител източни родопи

Това е малка и непопулярна, но лесно достъпна пещера, образувана в резултат от дейността на минаващата край нея река, намираща се на около два километра северозападно от с. Бориславци, общ. Маджарово.

пътеводител източни родопи hladnata pestera

Как се стига до Хладната пещера

Тръгвате от гр. Маджарово в посока с. Бориславци. На 2 км. преди Бориславци, вдясно от пътя има информационна табела. Пътеката тръгва зад нея и върви надолу към реката. Спускате се по нея и когато пътеката се раздели на две, хващате дясната част. Пресичате реката и стигате до малко поточе, което вероятно пресъхва през летните месеци, но следите от него личат. Следвайте жълто-бялата маркировка и внимавайте да не се подведете от утъпканата пътека, водеща нагоре и вдясно от поточето. Вие трябва да хванете посоката вляво, където тръгвате по стар каменен път. Стигате до място, където трябва да се спуснете обратно към реката. Ориентир ще Ви бъде стара ръждясала табела за пещерата. Зад нея пътеката продължава, като в началото си е трудно забележима, тъй като мястото е доста обрасло. Спускате се надолу към реката и ще видите пещерата. Пред нея има стара дървена маса с пейки.

пътеводител източни родопи

Зад пещерата има още други две малки пещери. Те са по-високо в скалите и за да стигнете до тях, трябва да преминете през реката.

hladnata pestera пътеводител източни родопи

Цялото разстояние от табелата на пътя до пещерата е около 400 метра. Пещерите са удобни и лесно достъпни за посещение, стига внимателно да следвате пътеката.

Повече информация за мястото и за още 60 обекта в Източни Родопи ще откриете тук.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.